دوستی به قصد ازدواج
ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:دوستی به قصد ازدواج, :: 21:32 :: نويسنده : ریحانه

 دوستی به قصد ازدواج

  1. جاذبه ها و هیجانات و تمایلات شما رابه جایی می رساند که ضعف های همدیگر را نبینید.
  2. ارتباط قبل از ازدواج موجب وابستگی شده و در این ارتباط ها شما نمی توانید از روی عقل تصمیم بگیرید، چرا که وابستگی عاطفی نسبت به همدیگر دارید.
  3. در این دوران رفتارهامعمولا تصنعی است، چرا که برای هردو طرف مهم است که دیگری اورا فردی مودب، دلسوز،مهربان، جذاب و دوست داشتنی بداند. در نتیجه از خود رفتارهای اصلی که مربوط به شخصیتشان است رانشان نمی دهند.در این شرایط شمانمی توانید به شخصیت طرف مقابل پی ببرید.
  4. همسر آینده شما هرچه از عقیده صحیح تر و سالم تر برخوردار باشد، شما زندگی آرام تر، هدفمند تر و گواراتری خواهید داشت.وقتی پسری حتی به قصدذ ازدواج به دختری پیشنهاد دهد، که بیا مدتی باهم دوست باشیم این یعنی ضعف عقیده یعنی اینکه پسر باور ندارداین رابطه مورد تایید و پسند خدا نیست.(پسری که پیشنهاد دوستی و ارتباط قبل از ازدواج به شما می دهد غالبا فرد مناسبی برای ارتباط و ازدواج نیست. واز کسی که باورهای نادرستی دارد می توان هر رفتار نادرستی را انتظار داشت.)
  5. خیانت در امانت
یکی از مواردی که همه مارا می رنجاند و باعث رنجش و آزار روحی ما می شود خیانت است. برای هر کس سخت است که بفهمد همسرش به او خیانت کرده است.همسر شما حتی اگر بفهمد فکر و. حواس و قلب و روح و نگاهش به دنبال دیگری است، تمام وجودش را نفرت و خشم می گیردو وقتی زنی پی می برد نگاه هرزه شو هرش مدام دنبال این و آن است، وقتی می فهمد با هر زن زیبایی مراوده و ارتباطی دارد و... به شدت از لحاظ روحی آزرده می شود و احساس می کند تمام هستی اش بر باد رفته و بی وفایی شوهرش، اورا ازدرون ویران می کند.آیا احتمال نمی دهید کسی که امروز خیانت می کند فردا هم به شما خیانت کند؟آقای محترم آیا دختری که شما امروز در دانشکده، محل کار، خیابان ... دیدید و به او پیشنهاد دوستی دادید، امانت پدرش نیست؟آیا پدرش از رابطه شما با دخترش راضی است؟فرد امین کسی است که از امانتی با اجازه صاحب امانت بهره می برد.
دختر خانم محترم شما امنت پدر و مادرت هستی.آیا پاسخ مثبت دادن به پسری که به شما پیشنهاد ارتباط و دوستی و گفتگو وبیرون رفتن را میدهد مصداق خیانت در امانت و بهره بردن بدون اجازه صاحب امانت نیست؟آیا این دوستی ها که عمدتا پنهانی . بدون آگاهی و رضایت والدین به وجود می آید و تداوم مییابد خیانت در امانت نیست، چه تضمینی هست که کسی که چنین باور و رفتاری و عملکردی دارد پس ازشما و پس از ازدواج با شما، به دیگری پیشنهاد ندهد؟ آیا باید از قول و قرار هایش او را شناخت یا از رفتارهایش؟ 
  
 

نظرات شما عزیزان:

mehdi
ساعت23:57---29 مرداد 1391
همه حرفاتو روانشناسی رد میکنه همه رو به جز اینکه گفتی:یکی از مواردی که همه مارا می رنجاند و باعث رنجش و آزار روحی ما می شود خیانت است.
پاسخ: ممنون از نظرتون میشه بگید از منظر چه روانشناسی میگید؟روانشناسی اسلامی یا غربی؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: