وظایف منتظران
ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:وظایف منتظران, :: 10:38 :: نويسنده : ریحانه

 

وظایف منتظران
هر فرایند و یا هر جزئی از جها ن دو قطبی ، میتواند یکی از دو بعد مثبت یا منفی،سازنده یا تخریبی را دارا باشد،وطبیعتا فرایند ظهور نیز از این امر مستثنی نبوده واین چگونگی نگاه هریک از ما به این رخداد است که میتواند باعث تقدم یکی از این دوبُعد بر دیگری گردد.عدم وجود شناخت کافی نسبت به فلسفه ی غیبت ، باعث غفلت و در نتیجه تقدم جنبه ی تخریبی آن بر جنبه ی سازنده اش میشود، و به عکس درک فلسفه ی غیبت ، و در پی آن تبیین و درک شرح وظیفه منتظران باعث تقدم جنبه ی سازنده ی این واقعه بر جنبه ی تخریبی اش خواهد بود.
برای درک بهتر این مطلب به طرح یک پرسش و سپس بررسی پاسخ آن می پردازیم:
آیا در زمان غیبت وظیفه ای بر عهده منتظران هست یا نه؟آیا لازم است از جانب آنها در دوران غیبت کاری انجام شود یا خیر؟      
عده ای پاسخشان به این سوال منفی است.آنها معتقدند منتظران فقط کافیست برای تعجیل در ظهور دعا کنند و بس......
به اصطلاح"آقا خودش میاید وهمه چیز را سرو سامان میدهد"!
عده ای دیگر پاسخشان به این سوال مثبت است،که خود به دو گروه تقسیم میشوند:
گروه اول :آری،لازم است کاری انجام شود.کاری در جهت تخریب،چون با گسترش ظلم وفساد و گناه زمینه ی ظهور بهتر فراهم میشود،وظیفه ی منتظران،اشاعه ی منفی در هستی ، و یا حد اقل سکوت در برابرگسترش منفی است ،تا از این طریق زمینه ی وقوع هر چه زودتر ظهور را فراهم آورده باشند.
گروه دوم:آری،لازم است کاری انجام شود.کاری در جهت سازندگی؛که در اینصورت سوال بعدی پیش میاید ،که چه نوع سازندگی لازم است ؟و اصولاچگونه عملکردی میتواند به وقوع ظهور کمک کند؟
از آنجا که ظهور ،واقعه ای است برای رسیدن بشر به درک کیفی جهت تشخیص مثبت از منفی و برتری تفکر واندیشه بر شمشیر ،قطعا بدون ایجاد زمینه های ادراکی نتیجه ی مطلوب از این رخداد،حاصل نخواهد شد؛بنابراین لازم است منتظران این واقعه سرنوشت ساز، پیشاپیش گامهائی در جهت این ادراک بعنوان زمینه های الزامی قبل از ظهور بردارند.
امام عصر ،بعنوان "رهبریت جریان کمال جو" ، یا "رهبر پیشاهنگان راه کمال" ،که در اصطلاح به آنها "منتظران ظهور" میگوئیم ،میاید تا هدایت نهائی را برای بشریت شکل دهد.  منجی عهد آخر میاید تا نحوه ی نفوذ بشر درآگاهیها و رموز دست یافتن  به حقایق را برای بشر باز کند.پس لازم است منتظران ازقبل آموزش هائی در این زمینه دیده باشند تا بتوانند پیام ایشان را دریافت و ادراک کنند و این کاری است بسیار فراتر از شعار .تنها شعار ویا حتی ابراز علاقه و اشتیاق برای ظهور ایشان کاری در این جهت از پیش نمیبرد.ابراز اشتیاق علاقه مندان به واقعه ی ظهور یا به شخص ایشان ،اگر با آمادگی کیفی و درکی همراه نباشد،مانند آن است که عده ای دانشجو از استادی عالیرتبه دعوت به عمل آورند تا از راهی دور جهت ارائه ی دوره  ی درسی پیشرفته ای ، در سطوح بالا مثلادرسطح دکترا، در بین آنها حضور یابد،برای آمدن آن استاد روز شماری کنند،برنامه ای باشکوه جهت استقبال از او ترتیب دهند ......ولی پس از تشکیل کلاس درس،استاد با دانشجویانی که فاقد سواد اولیه حتی در سطوح پائین هستند ،روبرو شود.دانشجویانی که برای درک آن دروس پیشرفته به هیچوجه آمادگی لازم را ندارند؛در این صورت است که آن استاد عالیرتبه ترجیح میدهد کلاس درس را ترک نماید.
امام عصر حکم معلم عالیرتبه ای را دارند که در بالاترین سطح ممکن میخواهند به آموزش بشر بپردازند،بشری که به سن کهنسالی رسیده ،از علوم بر پایه عقل در بالاترین حد ممکن استفاده کرده،بُعد کمّی اش را تا حد ممکن رشد داده ،ولی هنوز پاسخ سوالات وچرائی های مربوط به بخش کیفی هستی ووجود خودش برایش مجهول است.اومی آید تا بشر را به پاسخ این چرائی ها نزدیک کند.این استاد گرانقدر لحظه ای که حضور پیدا کنند،انتظار دارند که ما از پیش زمینه هائی را آماده کرده باشیم. منتظران باید از قبل تعلیماتی دیده و به مسائلی آشنا شده باشند.پیش از زمان ظهور این پیشگامان وپیشاهنگان بایستی مقدمات رفتن به سمت کیفیت و کشف رموز هستی را فرا گرفته باشند، تا با رسیدن زمان ظهور هریک بتواننددرسهای دوره پایانی را بیاموزند.هرکس ادعای انتظاربرای ظهور موعود را داشته باشد به کمترین سوالی که باید پاسخ دهد اینست که:  برای ایجاد زمینه تعجیل درظهور چه کرده است؟ آیا شرط لازم برای اینکه این معلم عالیرتبه بتواند دروسی را در جهت کمال بشر ارائه نماید، این نیست که منتظران حداقل الفبای موضوع کمال را بدانند؟ هیچ فکر کرده ایم اگر ایشان بیایندو با عده ای مردم نادان که درجهالت های نسل اندر نسلی اشان غوطه میخورنند،مواجه شوند چه روی خواهد داد و جریان به کدام سمت و سو خواهد رفت؟

نظرات شما عزیزان:

mehdi
ساعت11:06---11 مرداد 1391
سلام جالب هستن مطلبات خوشحال میشم ببینمت

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: