ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:شهادت امام جواد)ع( تسلیت, :: 18:1 :: نويسنده : ریحانه

می زنم امروز در کوی تولایت قدم

تا بگیری دست این افتاده را فردا جواد(ع)

در گلستان محمد(ص)،نخل سرسبز رضا(ع)

میوه قلب علی(ع)،ریحانه زهرا جواد(ع)

غروب شفق گون نهمین آفتاب ولایت تسلیت

 
جمعه 21 مهر 1391برچسب:دانستنیهای ازدواج, :: 13:52 :: نويسنده : ریحانه

آقایان محترم شاید ندانید که یک جمله ساده چقدر می تواند روی زندگی مشترک تان تاثیر بگذارد و اعتماد همسرتان به شما و زندگی مشترک تان را بیشتر کند.

چقدر زیبایی
زن ها دوست دارند ظاهرشان را ستایش کنید و گاهی به آن ها بگویید که چه چهره زیبا یی دارند. حتی اگر همسر شما واقعا به این زیبایی نباشد از این که گمان کند در نظر شما این طور به نظر می رسد، احساس غرور خواهد کرد. البته بی گدار به آب نزنید و بدون آن که برای حرف تان دلیلی داشته باشید او را ستایش نکنید. چون درست در زمانی که به همسرتان می گویید، چقدر زیبا هستی… او دلیل شما را خواهد پرسید و خواهد گفت از چه نظر؟ پس سعی کنید برای این ادعای تان جزئیاتی را هم مطرح کنید و به این فکر کنید، چه چیز در او زیباتر است و بعد سراغ تعریف کردن بروید...


 



ادامه مطلب ...
 
سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:زن مسلمان,تشرف به دین اسلام,دیامس, :: 15:25 :: نويسنده : ریحانه
دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی است که اخیرا با انتشار کتابی اعلام کرد اسلام گزیده و حجاب اختیار کرده است.
 
دیامس خواننده و نوازنده زن فرانسوی است که اخیرا با انتشار کتابی اعلام کرد اسلام گزیده و حجاب اختیار کرده است. دیامس با نام اصلی «میلانی جورجیادس» البته در نوامبر ۲۰۰۹ در حالی که حجاب داشت از یکی از دانشگاه‌های فرانسه خارج شده بود و در آنجا از بیان هرگونه مطلبی درباره وضعیت پوشش خود به رسانه‌ها امتناع کرده بود.

خواننده زن فرانسوی مسلمان شد+عکس

اما این روزها با انتشار کتابش با عنوان «حسب حال دیامس» همگان را از زندگی، سختی‌ها و نهایتا اسلام آوردن و انتخاب حجاب آگاه کرده است.

وی در این این کتاب از زندگی بدون پدر و ورود به عرصه نوازندگی و همراهی‌اش با خواننده‌های آمریکایی و بازیگران فرانسوی و به دست آوردن مال و شهرت سخن می‌گوید و می‌گوید: در اوج موفقیت از افسردگی شدیدی رنج می‌بردم و بارها به روانشناسان مختلفی مراجعه کردم اما هیچ کدام کمکی به من نکردند.

دیامس ۳۲ ساله که دارای کودکی ۴ ساله به نام مریم است، می‌افزاید: راه حل خلاص شدن از افسردگی را در نماز و قرائت قرآن یافتم و نهایتا هنگامی که در دسامبر ۲۰۰۸ به جزیره موریس سفر کردم، شخصا اسلام گزیدم.

وی با بیان اینکه از آن زمان تصمیم گرفتم حجاب داشته باشم و مرکزی برای حمایت از ایتام ایجاد کنم، درباره واکنش‌ها به اسلام آوردنش می‌گوید: انتخاب حجاب برای بسیاری از اطرافیانم عجیب‌تر از تغییر دینم بود.

به نقل از خبرگذاری فارس

 
یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 14:20 :: نويسنده : ریحانه

  تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net

تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net

 
چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:مقام معظم رهبری, :: 15:41 :: نويسنده : ریحانه

مقام معظم رهبری:

به فضل الهی ملت ایران با تکیه بر ثروت نیروی جوان و مستعد خود و ایستادگی مقابل فشارها از همه گردونه های خطرناک عبور خواهد کرد

در قاموس شهادت ترس معنا ندارد

 
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:بهائیت و ازدواج با محارم, :: 13:20 :: نويسنده : ریحانه

یکی ار عقاید فرقه ضاله بهائیت دستور ازدواج با اقارب است که در کتاب حدود و احکام به صراحت به  آن اشاره کرده : در آنجا آمده که اين امر را تا رسيدن به نتيجه که همانا قوت گرفتن از نظر تعداد جمعيت، بلا مانع دانسته است . در آموزه هاي بهائيت تنها زن پدر است که محرم شناخته شده وبهائيان حق ازدواج با او را ندارند و مابقي مانند دختران ، خواهران ، خاله ها ، عمه ها و ........ براي ازدواج و رابطه جنسي حلالند!

متاسفانه شاهديم که امروزه خانواده بهائي با چنين قوانيني در معرض آسيب ها و نا امني هاي بسيارجدي قرار دارد بطوري که اشخاص بهائي در کانون خانواده به جاي تجربه مفاهيم مثبتي چون محبت ، همدلي ، ايثار و... ، خشونت جنسي را توسط نزديکان واعضاي خانواده تجربه مي کنند .
حال اين سوال در ذهن هر انسان آزاده اي متصور مي شود که در آموزه هاي بهائيت حق انساني زني که مورد تجاوزخويشان نزديک خود قرار گرفته و مي گيرد چه مي شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آيا سران تشکيلات بهائیت با توجه به ورود به قرن بيست و يکم و گسترش دانش بشر در حوزه پزشکي باز هم نيازمند گذر زمان است تا بتواند معایب و مضرات ازدواج با محارم را دریابد!؟
 
دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:روز دختر مبارک, :: 21:40 :: نويسنده : ریحانه

من از تو گلی بهتر ندیدم

ز تو باغ گلی خوشتر ندیدم

میان این همه گلهای عالم

گلی خوشبوتر از دختر ندیدم ، . .

میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(سلام الله علیه) و روز دختر مبارک

به مناسبت روز دختر چند جک واسه دخترای گل میزارم.امیدوارم خوشتون بیاد

دختر:موجودی است که:

وقتی تعجب میکند میگوید واااااااااا!!

وقتی خوشحال است میگوید بمیری الهییییییی!!

وقتی غمگین است آه میکشد

وقتی میترسد جیییییییغ بنفش میکشد

وقتی بدش می آید میگوید ویشششش ،

وقتی خوشش می آید میگوید ووییییی.

همه عناصر ذکور گیتی در عشق او واله و سرگردانند .

از سوسک اصولا نمیترسد بلکه چندشش میشود!!!( نادیده بگیرید ولی من اونقدری که از سوسک خیلی میترسم از عزرائیل نمیترسم)

یه روز یه دختر دعا می کنه خدایا :

من چیزی برای خودم نمی خوام فقط یه داماد خوب و خوشگل نصیب مادرم کن !

 
جمعه 24 شهريور 1391برچسب:آسیب شناسی اینترت, :: 15:38 :: نويسنده : ریحانه

اینترنت و خانواده

استفاده های مثبت و منفی اینترنت و تأثیر آن بر خانواده

http://s3.picofile.com/file/7498248709/%D8%B7%D8%B1%D8%AD_%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA.pdf.html

 
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:اهانت به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) رحمة للعالمین, :: 22:51 :: نويسنده : ریحانه

توهین مجدد آمریکایی -اسرائیلی ها به برترین مخلوق و پیغمبر خدا(صل الله علیه و آله) به عموم مسلمانان دلسوخته دنیا و آخرت تسلیت .

دولت آمریکا مسئول مستقیم توهین به مقدسات اسلامی است و باید پاسخگو باشد

 ای دیو سیرتان بدانید هر بار که از روی حماقت و درماندگی به ساحت مقدس این شجره پاک اهانت می کنید جز خواری و خفت برای خود رقم نم یزنید.

مطمئن باشید مسلمانان این بی حرمتی شما را بی پاسخ نمیگذارند

 
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام), :: 8:24 :: نويسنده : ریحانه

دل گرفته یاد ایوان بقیع

دیده ای داریم گریان بقیع

حیف بر خاکش بتابد آفتاب

سایه عرش است بر جان بقیع

شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) بر عموم پیروان راستینش تسلیت

 
پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:ظلم به زن, قوامیت مردان , سلطه مردان به زنان,, :: 20:51 :: نويسنده : ریحانه

 چرا سلطه  مردان بر زنان؟؟؟؟؟

 شبهه : در آیه 34 سوره مبارکه نساء گفته شده « الرجال قوامون علی النساء» یعنی مردان قوام و مسلط بر زنان هستند. همچنان که می بینید ،قرآن کریم صراحتا فرهنگ سلطه مردان بر زنان را ترویج می دهد و این آیه از بارزترین آیات از بین بردن حق زنان است.
جواب:
1.     واژه قوام در لغت عرب بر کسی اطلاق می شود که خود ایستاده است و دست دیگری را می گیرد تا او نیز بایستد و راحت زندگی کند . با توجه به این آیات قرآن که امنیت جامعه و اقتصاد خانواده را به مردان واگذار کرده، چنین به دست می آید که مردان در حقیقت کاری می کنند که زنان بتوانند در پرتو امنیت جانی و اقتصادی روی پای خود ایستاده و راحت زندگی کنند و این است معنی قوامیت مردان بر زنان که خداوند متعال مطرح می کند.
2.    قیوم یعنی کسی که ایستاده است و با مالی که از خودش خرج می کند، کمک تا فرد دیگری نیز ایستاده نگه دارد و در این امر ،از کسی کمک نمی گیرد ،قیومیت صفتی است که مخصوص خداوند است چرا که او غنی بالذات است و در هیچ امری از کسی کمک نمیگیرد همچنان که تمام عالم و هستی را نگه می دارد بدون آنکه از کسی کمک بگیرد «الله لا اله الا هو الحی القیوم»
سوال :در چه موردی مردان قوام برای زنان هستند؟
1 . امنیت جامعه        2. اقتصاد خانواده .
 
سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:زن,خانواده, :: 20:31 :: نويسنده : ریحانه

 
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:وقتی BBC اعتراف میکند, :: 21:27 :: نويسنده : ریحانه

اعترفBBC

 

 
یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:دوستی به قصد ازدواج, :: 21:32 :: نويسنده : ریحانه

دوستی به قصد ازدواج

  1. جاذبه ها و هیجانات و تمایلات شما رابه جایی می رساند که ضعف های همدیگر را نبینید.
  2. ارتباط قبل از ازدواج موجب وابستگی شده و در این ارتباط ها شما نمی توانید از روی عقل تصمیم بگیرید، چرا که وابستگی عاطفی نسبت به همدیگر دارید.
  3. در این دوران رفتارهامعمولا تصنعی است، چرا که برای هردو طرف مهم است که دیگری اورا فردی مودب، دلسوز،مهربان، جذاب و دوست داشتنی بداند. در نتیجه از خود رفتارهای اصلی که مربوط به شخصیتشان است رانشان نمی دهند.در این شرایط شمانمی توانید به شخصیت طرف مقابل پی ببرید...
 
 
 


ادامه مطلب ...
 
پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:روز جهانی قدس, :: 11:54 :: نويسنده : ریحانه

روز قدس، روزي است که بايد سرنوشت ملت هاي مستضعف معلوم شود.

 

 
دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:روز قدس,سخنان امام خمینی(ره), :: 18:18 :: نويسنده : ریحانه

قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را...



ادامه مطلب ...
 
یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:رهبری,وظایف منتظران, :: 20:53 :: نويسنده : ریحانه

بزرگترين وظيفه‌ى منتظران

بزرگترين وظيفه‌ى منتظران امام زمان اين است كه از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پيوندهاى دينى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنين و همچنين براى پنجه درافكندن با زورگويان، خود را آماده كنند. كسانى كه در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شركت مى‌كردند، منتظران حقيقى بودند. كسى كه وقتى كشور اسلامى مورد تهديد دشمن است، آماده‌ى دفاع از ارزشها و ميهن اسلامى و پرچم برافراشته‌ى اسلام است، مى‌تواند ادعا كند كه اگر امام زمان بيايد، پشت سر آن حضرت در ميدانهاى خطر قدم خواهد گذاشت. اما كسانى كه در مقابل خطر، انحراف و چرب و شيرين دنيا خود را مى‌بازند و زانوانشان سست مى‌شود؛ كسانى كه براى مطامع شخصى خود حاضر نيستند حركتى كه مطامع آنها را به خطر مى‌اندازد، انجام دهند؛ اينها چطور مى‌توانند منتظر امام زمان به حساب آيند؟ كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينه‌هاى صلاح را آماده سازد و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بايستد.

يك حكومت صددرصد مردمى

حكومت آينده‌ى حضرت مهدى موعود ارواحنافداه، يك حكومت مردمى به تمام معناست... امام زمان، تنها دنيا را پر از عدل و داد نمى‌كند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تكيه به آنهاست كه بناى عدل الهى را در سرتاسر عالم استقرار مى‌بخشد و يك حكومت صددرصد مردمى تشكيل مى‌دهد

(در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه‌ى شعبان در مصلاى تهران 1381/7/30 )

 
یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:دلیسته یاران خراسانی خویشم, :: 20:39 :: نويسنده : ریحانه

سرخوش ز سبوی غم پنهانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم



در بزم وصال تو نگویم ز کم و بیش
چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم

لب باز نکردم به خروشی و فغانی
من محرم راز دل طوفانی خویشم

یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی
عمریست پشیمان ز پشیمانی خویشم

از شوق شکر خنده لبش جان نسپردم
شرمنده ی جانان ز گران جانی خویشم

بشکسته تر از خویش ندیدم به همه عمر
افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم

هر چند امین بسته ی دنیا نیم اما
دلبسته ی یاران خراسانی خویشم

 سید علی خامنه ای


 

 
چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:منتظر, :: 10:48 :: نويسنده : ریحانه

 آیادوست داری آگاه شوی ازچیزی که بدون آن عملی ازتوپذیرفته شده نیست؟امام صادق علیه السلام دراين باره فرمودند:گواهی به توحیدونبوت ،اقراربه آنچه که خداوندفرموده،ولایت ماوبیزاری دشمنان ما،تقواوانتظارقائم ما

 شنیده ای که المنتظرکالمجاهد!چه جایگاه رفيعي،اما بدست آوردن این جایگاه زحمتی می طلبد به اندازه تلاشگر راه خدا ...
 اگر كه خود را آماده تلاش كرده اي با ماهمراه شو...
 
 
  گام اول: انتظار باور کن که امامت زنده وحاضر است ودرلحظه لحظه زندگی تو جریان دارد
گام دوم :سلمان وار،ابوذر وارو...با این امام زنده ات همراه باش وفاصله خودرا بااوکم کن تاجایی که بشوی مثل سلمان .قوت قلب امامت باش.
 گام سوم: تودر جامعه حضور داری هر نقشی که داری به بهترین شکل آن را انجام بده. معلم،دانش آموز، کارمند،همسر،فرزندو...
گام چهارم: هرجاکه هستی به گونه ای باش که مردم تقوا را درتو ببینند وامام صادق علیه السلام تقوارا درعمل به واجبات می دانند. ازاین پس با مطالعه وپرسش ،به دنبال کشف وظیفه ات در قبال امامت باش ،به دنبال اینکه بدانی منتظر یعنی چه....
حرف آخر: اکنون که حرف وعملت یکی شده به سراغ دوستانت برو، فرد منتظر جامعه خودرا منتظر می کند .   ...     یاعلی
 
چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:وظایف منتظران, :: 10:38 :: نويسنده : ریحانه

یک سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا در زمان غیبت وظیفه ای بر عهده منتظران هست یا نه؟آیا لازم است از جانب آنها در دوران غیبت کاری انجام شود یا خیر؟



ادامه مطلب ...